קידום אתרים – מה זה אומר ולאיזה עסקים זה טוב

להרבה עסקים ממליצים לבצע קידום אתרים. ברוב המקרים מתכוונים לביצוע קידום אורגני בגוגל. זאת אחת הדרכים לשיווק העסק בדיגיטל והיא יעילה במיוחד לטווח הארוך לעסקים מסוימים.

יש עוד כמה דרכים יעילות לקידום וזה תלוי למעשה בסוג ובאופי של העסק.

קידום אתרים אורגני מתייחס למעשה לתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל. כשמחפשים מונח מסוים בגוגל מופיעות מודעות בתשלום של גוגל שכל הקלקה עליהן עולה כסף. בהרבה מקרים מופיעים גם מפות שבהם גוגל מציג את העסק ואחרי זה מופיעות תוצאות לחיפוש שגוגל מדרג לפי פרמטרים שונים.

הרעיון בביצוע קידום באתר הוא להגיע למעלה בתוצאות החיפוש האורגניות. רוב הגולשים באים לתוצאות האורגניות כי הן יותר אמינות מבחינתם. הגעה של האתר למעלה החיפוש האורגני תביא אליו גולשים רבים. אלה יגלשו לאתר ויתקשרו או ישאירו הודעה כדי לקבל שירות. במקרה של אתר שהוא חנות הם יקנו בחנות.

כך למעשה מי שיחפשו בגוגל הדברה לדירה ילכו לתוצאות הראשונות בחיפוש.

חיפוש אורגני בגוגל

בשביל לבצע קידום אתר אפקטיבי צריך קודם כל לבנות אתר שמתאים לקידום בגוגל. זה אומר למשל שהניווט באתר נוח, שהוא מתאים לגלישה גם בנייד, שהוא עולה מהר ושיש בו תכנים מתאימים. לצורך העניין כדאי להתייעץ עם מקדם אתרים מומחה שיחבר בינכם לבין בונה אתרים שיבנה את האתר כמו שצריך.

בשביל לקדם אתר במעלה החיפוש צריך לבצע בהתחלה מחקר מילים מקיף על האתר בהתאם לצרכים של העסק. במחקר המילים יבדקו מילים וביטויים שכדאי לקדם ויש סיכוי שיביאו לקוחות. הביטויים יקבעו בהתאם לצרכים של העסק ובהתאם למאפיינים נוספים כמו למשל המיקום הגאוגרפי של העסק, שירותים עונתיים ועוד.

אחרי שנקבעו המילים והביטויים (דברים גם שאפשר לעדכן בהמשך הדרך) צריך לכתוב מאמרים לאתר של העסק שיתנו ערך לגולשים. לדוגמא אם מדובר בעסק של הדברה אז הסבר על “למה צריך הדברה מונעת” או “איך מתבצעת הדברה עכברים”, אם מדובר על עסק של התקנת דודי שמש אז הסבר על דוד השמש, איפה מתקינים אותו ומה מומלץ לשים לפי גודל הבית.

ככל שיהיו יותר מאמרים ויותר תכנים שהם לא רק מאמרים אלא גם תמונות וסרטונים עם הסברים ככה האתר יתפוס יותר מקום בגוגל והסיכוי שהוא ימשוך יותר גולשים יעלה.

היבט נוסף של הקידום הוא קישורים לאתר. ככל שיקשרו לאתר יותר אתרים שרלבנטיים לתחום ככה הוא יעלה יותר כי קישור ממקור אמין זה כמו המלצה. כך למשל לאתרים של רופאים או מרפאות כדאי ליצור קישורים מאינדקסים של רופאים ומאתרים רפואיים.

כדאי גם להקים נכסים דיגיטליים מחוץ לאתר כי גוגל רואה בחיוב תנועה מרשתות חברתיות ונכסים דיגיטליים כמו:

  • דף פייסבוק
  • דף אינסטגרם
  • נוכחות בלינקדין
  • נוכחות בטיקטוק
  • ערוץ יוטיוב
  • דף של גוגל העסק שלי

תמיד כדאי להתייעץ עם מקדם אתרים מומחה שיעשה את העבודה עם שיתוף פעולה של בעל העסק או לפחות ייתן ייעוץ לעסק בשלבים הראשוניים.

מאת:צוות לוד